Diverse aandoeningen van long, maag of slokdarm kunnen de hik veroorzaken. Ook een beroerte of een tumor in het hikcentrum van de hersenen kan de oorzaak zijn. Het is zelfs mogelijk dat iemand blijft hikken zonder dat er een aanwijsbare oorzaak is. Op jouw vraag kan daarom niet met de naam van één ziekte geantwoord worden. De hik is een medisch teken, maar kan in het algemeen geen diagnose van een ziekte geven.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook medicatie zoals depakine kan je (langdurig) laten hikken
chronische hik heet het